مدرسه ی آبی

دریچه ای نو به آموزش ابتدایی

مدرسه ی آبی

دریچه ای نو به آموزش ابتدایی

مدرسه ی آبی

مطالب علمی آموزشی تربیتی پایه ی اول ابتدایی
--------------------------------------------------------
دوباره شروع تازه
دوباره رقص سرو در باغ آرزوها
آرزوهای سبز...
سبزی اش مثل پونه، مثل نعنا
بوی خوبی دارد
این شروع تازه
بوی عطر جانماز مادرم
رنگ خوبی دارد
این شروع تازه
رنگی از رنگین کمان هفت رنگ آسمان
کاش پایدار باشد
تازگی این شروع تازه...

پیوندهای روزانه

قابل تامل

شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۴۱ ب.ظ

با سلام حضور همکاران و دوستان و همراهان وبلاگ مدرسه ی آبی

انتشار فایلها و پست های این وبلاگ از هر طریقی فقط با ذکر منبع مجاز است.


  • موافقین ۲ مخالفین ۰
  • ۹۴/۱۱/۱۰
  • ۲۱۵۴ نمایش
  • لیلا توکلی

نظرات (۱۸)

با سلام و درود 
خانم توکلی عزیز 
خیلی خیلی خوشحال شدم از شروع دوباره شما
من معلم پایه اول هستم خیلی از کارهای شما استفاده کردم واقعا فوق‌العاده و زیبا ست
ان شاءالله که همیشه شاد و پر روزی باشید
اجر شما با حق
بنده چندپاوردرکانال تلگرامی اول پیداکردم اسمی  اسم .ومنبعی روش نبوداسم خودم را زدم ودرکلاس پخش کردم وبین دوستانمان هم پخش کردم بعدادیدم این پاوردرسایت شماست خوب امثال بنده که نمی دونیم شما آن را طراحی کرده ایدیادیگران شما مال دیگران راجعل کرده ودرسایت بارگذاری کرده ایدیافرددیگری مال شما را جعل کرده وبدون نام پخش کرده است من همین پاورهایی که خودم دانلودوبه اسمم کردم ده ها کانال شبکه های اسکایپ وانلاین وفیس بوک وتلگرام واینترنت دیده ام ویکیش هم سایت شما بوده حالاما راست ودروغ راچطوری تشخیص بدیم تازه ازکانالی که من دانلودکردم درصفحه اولش نوشته بودهرنوع استفاده وسوئاستفاده برای عموم ازاداست.
وقتی کسی جنسی را می خردآزاد است آن را به هرنامی به دیگران ببخشدوهربلایی خواست سرش بیاورد.ووقتی فایلی ازشما خریده می شودخریداربابتش پول پرداخت می کندبنابراین آزاداست هربلایی خواست سرش بیاوردچه برسدبه ذکرمنبع وشایدروزی فایلی به دست شمابرسدکه اثری ازکارشما هم درآن نباشدآن قدرتغییرایجادشده باشد.دوم درایران حق کپی رایت وجودنداردوایران به این معاهده نپیوسته به همین دلیل به راحتی ماشین آلات و...خارجی رامهندسی معکوس می کندبنابراین همه درفضای مجازی می توانندهرنوع استفاده ای ازآثاردیگران بنمایندبی آنکه محکوم شوندیادرمقابل قانون پاسخگوباشندزیرا ایران به آن نپیوسته است مثلا شما کتاب نویسنده ای را تبدیل به پی داف کنیدوبرای دانلودبگذاریدایشان ازشما شکایت کنندمحکوم نخواهندشدزیرا ایران معاهده کپی رایت رانپذیرفته است.حتی کسانی که ازفایل شما استفاده می کنندنمی دانندمال شماست زیراصدها بارتغییرنام وتغییرمحتوادرآن صورت گرفته است البته چون پول هم بابتش پرداخته اندحق دارندهربلایی سرش بیاورند.
با عرض سلام مجدد
ابتدا از لطفی که به بنده داشتین و برای وقتی که گذاشتین و پاسخ دادین تشکر میکنم. راستش با توجه به تعطیلی وبلاگتون امید چندانی به پاسخگویی از جانب شما نداشتم.
چشم حتما در نت جستجو میکنم برای اون مواردی که فرمودین و خوشحالم توانایی هایی رو که نام بردین دخترم تماما دارا هستش، فقط کمی درباره شناخت صداهای اخر کلمات باید بیشتر کار کنم.
ازتون بی نهایت ممنونم و با توجه به اینکه وبلاگتون توسط یک مادر فوق العاده بهم معرفی شده مطمئنم که در ادامه مسیر هم بی نیاز از مطالب اون نیستم و از این بابت هم تشکر میکنم.
پاینده و بالنده باشید.
پاسخ:
با سلام مجدد
براتون آرزوی موفقیت دارم.
با عرض سلام و احترام
بنده مادر یک دختر 6 ساله هستم که الان پایه پیش دبستانی هست. متاسفانه ما در یک شهرستان محروم زندگی میکنیم و از مهدی که دخترم میره اصلا راضی نیستم. دغدغه این رو دارم که به خوبی برای ورود به کلاس اول اماده نشده باشه. قصد دارم خودم در منزل باهاش کار کنم تا امادگی لازم رو بدست بیاره، البته منظورم اموزش مستقیم یا سخت گیری و ... نیست.
ممنون میشم اگه منبع، کتاب یا سایتی رو در این زمینه میشناسید بهم معرفی کنید. خیلی دوست دارم بدونم یک معلم کلاس اول چه انتظاراتی از دانش اموزش داره؟ و چه امادگی و مهارتی رو دانش اموز باید کسب کرده باشه؟
البته سوء تفاهم نشه، بهیچ وجه قصد نخبه پروری یا داشتن یه فرزند باهوش و با توانایی بالا رو ندارم... فقط به این دلیل که مهدش خیلی کم کاری کرده کمی نگران عقب موندن دخترم از سایر همسالانش هستم.
 یا اینکه اصلا هیچ کار خاصی لازم نیست انجام بدم!
سپاسگزارم
پاسخ:
با سلام خدمت شما
واقعا خوش حالم که با مادر فهیمی چون شما آشنا می شوم.
سایت های زیادی در زمینه ی پیش دبستان وجود دارد که با یک جستجوی معمولی می توانید به ان ها و منابعش دست پیدا کنید.
اما سوال بسیار خوبی که پرسیدید یک معلم کلاس اول از کودک 6 ساله چه انتظاری دارد؟
مهارت های پایه شامل دست ورزی ها مثل کشیدن خطوط در جهات و انحناهای مختلف. قیچی کردن و چسباندن. استفاده از مداد و قلم مو. شناخت جهات و رنگ ها. شناخت جانوران و گیاهان.  شناخت اعداد حداقل تا 10. مفاهیم جمع و تفریق حداقل تا 5 تا. شناخت اشکال حداقل مثلث دایره و مربع و کشیدن ان ها. تلفظ صحیح کلمات و توانایی شناخت صداهای اول و آخر.
شما می توانید هر هفته یک واحد کار برای فرزندتان در نظر بگیرید و با بازی های مختلف با او کار کنید تا در ورود به دبستان توانایی های لازم را داشته باشد و از یادگیری لذت ببرد.
  • داود برزگر
  • ممنون از مطالب خوبتون
    سلام بسیار بسیار ممنون از مطالب بسیار کاربردی شما : لطفا کاربرگ فارسی رو دوباره قرار بدید موقع دانلود باز نمیشه فایل مربوطه    .... ممنون
    پاسخ:
    با سلام
    من تمام فایل ها رو چک می کنم. اشکالی در اون ها نیست . البته دقیق نمی دونم منظورتون کدوم کاربرگ هست.
  • فریده اخوان
  • سلام 
    خدا قوت / وب جدیتون عالی/ 
    من کلاس اول ندارم پنجم  دارم ولی اگه سال بعد رفتم اول حتما از کارهاتون استفاده می کنم چون خیلی عالی عالی عالی .....
    خسته نباشید همکار عزیز و فعال و پر انرژی 
    پاسخ:
    با سلام. از لطف سرشار و حضور سبزتان سپاسگزارم
    سلام وخدا قوت به شما همکار خوب و دلسوز من  هم با شما کاملا موافقم کانال تلگرام بعضی از زندگی هارا ویران ساخته تا پارسال خانواده های دانش اموزانم خوب وصمیمی بود اما الان چند خانواده درشرف جدایی هستند با داشتن دو بچه 9و4 سال هرروز اشکهای دانش اموزم را میبینم اما نمی توانم براش کاری بکنم
    پاسخ:
    با سلام خدمت شما همکار گرامی
    دلیل این امر عدم وجود فرهنگ استفاده از فناوری های نوین است
    باسلام وخسته نباشید بنده مطالب شما را استفاده می کنم  برای یادگیری شاگردانم اما نام ولگوی شما را جعل نمی کنم
    پاسخ:
    با سلام و تشکر
    خوشحالم که برای شما و شاگردانتان مفید بوده است.
  • کلبه الفبا جانی پور
  • سلام 

    خداقوت

    واقعا حرفتون دل هر کسی را به درد میاره قطعا شمایی که وقت میذارید وسوال طراحی میکنید قصدتون دادن زکات علمتونه اما این بی اخلاقی ها از جامعه فرهنگی به دوره

    هر چند ما در جامعه ای هستیم که یک فیلم ساز یا یک آهنگ ساز با هزار زحمت و هزینه کاری را تهیه میکنه واونوقت به را حتی لینک دانلودش همه جا به چشم میخوره وکسی جلودار این بی اخلاقی هانیست

    پاسخ:
    با سلام خدمت شما دوست گرامی و استاد عزیز
    بله درست می فرمایید سعی می کنم دیگر بهش فکر نکنم
    ممنون از شما
    باسلام و خسته نباشید خدمت شما خانم توکلی عزیز
    جای بسی تاسف!!
    البته این ذره ای از رفتارهای ناشایست ما به اصطلاح فرهنگیان محترم هست!!
    من مطالب شما رو فقط برای کلاسم استفاده می کنم و حتی لوگو و... حذف نمی کنم تا منبعش مشخص باشه...هرچند روستایی که من هستم و والدینی که با اونا سرو کار دارم دسترسی به تکنولوژی های جدید ندارند ولی خوب عرفا باید منبع مشخص باشه ...مگه این که نام مدرسه ذکرشده باشه که فقط اونو حذف می کنم....
    راضی باشید و حلال کنید...
    من واقعا نمیدونم چطور از زحمات شما تشکر کنم...
    همیشه شاد و سلامت باشید....
    پاسخ:
    با سلام همکار عزیزم از شما ممنونم
    بارها این نکته رو به همکاران و دوستان توضیح داده ام که چنان چه در کلاس مطالب من را مورد استفاده قرار می دهید هیچ اشکالی در حذف نام و نشان نیست. زیرا هدف من کمک به همکاران عزیز است. ولی وقتی لوگوی مرا بر می دارند و با نام خودشان در کانال یا وبلاگ دیگری منتشر می کنند جای ناراحتی دارد.
    با سلام و خسته نباشید به شما (خیلی خیلی خیلی زیاد)

    واقعا ناراحت کننده هستش و جای تأسف :((   . اما به نظر من همه ی کسایی که دارند این مطلب شما را می خونن و از مطالب شما استفاده می کنن ، باید این پیغام شما رو به گوش همه ی اون کانال ها و گروه هایی که این کار رو انجام می دهند برسونن . امیدوارم یک روزی به جای اینکه به تظاهر خم و راست بشیم با قلب و وجدانمون کارها و رفتارمون رو انجام بدیم . در کل من خیلی خیلی دوستتون دارم و همیشه هم گفتم من یکی از اون آموزگارهای تازه کار هستم که خیلی خیلی خیلی از کمک های شما استفاده کردم و مهر و محبت شما در نوشته هاتون نصیب من شده . و سر تعظیم جلوی شما استاد بزرگوار پایین می آورم  و متاسفم واسه کسایی که باعث رنج خاطر شما شدن .  >3
    پاسخ:
    با سلام و تشکر از همدلی شما.
    امیدوارم همون طور که شما هم فرمودید روزی اخلاق حرفه ای بر منافع شخصی غلبه کند. مخصوصا برای قشری مثل ما که فرهنگی هستیم.
    باسلام و عرض خداقوت
    درود بر همت والای شما مدیر آموزشگاه استثنایی در قزوین هستم
    مطالب شما در شناخت ویادگیری حروف برای دانش آموزانم فرصتی گرانبهاست
    خواهش می کنم در خدمت و نشر و زکات علم همچنان ثابت قدم باشید .
    سپاسگزارم

    پاسخ:
    با سلام و تشکر از حضور شما
    واقعا جای بسی شادمانی است که نتیجه ی کار من به کودکان معصوم استثنایی هم کمک می کند.
    موفق باشید
  • علی حسین زاده
  • سلام برسرکارخانم توکلی
    روزگار ازاین بی وجدانی هابسیار داشته است.
    شما کار خودتان را بکنید و اجرتان را از خدا بخواهید.
    پاسخ:
    با سلام و تشکر از شما
    بله من هدف و نیت خود را دنبال می کنم. امیدوارم که لطف الهی شامل حال همه ی ما فرهنگیان بشود.
    سلام نازنین مهربان
    جای بسی تاسف است این نامردمی و بی معرفتی از قشری که خود را مشعل دار دانایی می دانند

    پاسخ:
    با سلام و تشکر از شما دوست عزیز
    من هم نمی دانم  چه بگویم. ولی سپیدار عزیزم گفت آنچه را باید بگویم
    سلام بانظرشما کاملا موافقم خودم یه سری سوال طرح کردم سر ازجاهای دیگری به اسم شخص دیگری دراومد
    پاسخ:
    با سلام و تشکر از حضور شما
    واقعا جای بسی تاسف است
    سلام خانم توکلی نازنین
    حرفی برا گفتن نمونده ! 
    جز آنکه: هرچه بگندد نمکش می زنند  وای به روزی که بگندد نمک!
    ...
    اوضاع آزمونهای که ما فرهنگیان شرکت کنندگانش هستیم (مثل مسابقه های کتابخوانی و ...) دیدین که چطوریه؟!!!
    کلاسهای ضمن خدمت غیر حضوری و آزمونهای الکترونیکی که برامون میگذارن رو می بینیم که به چه شیوه برگزار میشه !
    انواع طراحی آموزشی و اقدام پژوهی و ... رو می بینیم که چطور با کپی پیست و تغییر نام راهی مدارس و ادارات آ.پ میشه !
    جمع کردن مطالب همکاران و چاپ کتابهای به اصطلاح آموزشی و کمک آموزشی رو کم ندیدیم !
    ...
    حالا تکنولوژی جدید راه جدید بی اخلاقی رو جلوی پای ما گذاشته ! 
    ما رطب خورده هایی شدیم که دیگه منع رطب کردنمون تو گوش دانش آموزانمون نمیره !
    خلاصه اینکه ما ، الگوهای خیلی بدی برا دانش آموزانمون هستیم ! 
    پاسخ:
    با سلام سپدار عزیزم
    آن قدر رسا و شیوا گفتی که دیگر حرفی نمانده است....
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی